Groepslessen

In ons sportcentrum hebben we een goed gevuld groepslesrooster met diverse soorten groepslessen. Het is handig om te weten dat je één les vooraf tot maximaal 6 dagen van tevoren online mag reserveren. Zo ben je vaak al verzekerd van een plek in je favoriete les.

Natuurlijk mag je onbeperkt deelnemen aan de andere lessen, mits er plaats is. Na je gereserveerde les kun je weer je volgende les reserveren.

Hieronder leggen we je de diverse soorten groepslessen uit. Kijk op het groepslesrooster voor de actuele lestijden van een programma.


Groepsles Bodystep

Bodystep is waar iedereen op heeft gewacht: een (r)evolutie op het gebied van steps! Het is het nieuwste en ultieme stepprogramma op basis van toegankelijke en afwisselende combinaties. Met als doel een optimaal trainingsresultaat.

Een Bodystep-workout is low impact en high fun. Vanwege het hoge calorieverbruik, de verschillende bewegingen en vele herhalingen op meeslepende en enerverende muziek is het dé manier om in shape te komen.


Groepsles BodyPump

BodyPump is een trainingsprogramma in groepsverband waarbij met behulp van een barbell (een stang met gewichten) diverse oefeningen worden uitgevoerd op muziek. Deze oefeningen hebben als kenmerk dat er veel herhalingen worden gemaakt met relatief weinig gewicht.

Het gewicht kan door elke deelnemer zelf worden ingesteld en kan variëren van anderhalf tot twintig kilo (en meer). Met name hierdoor is BodyPump toegankelijk voor iedereen: beginners en gevorderden, mannen en vrouwen.


Groepsles BodyBalance

BodyBalance is een Body & Mind groepsfitnessles, met als doel een betere balans tussen lichaam en geest. Bovendien werkt het ontstressend. Er wordt o.a. gebruikgemaakt van oefeningen en invloeden uit Yoga en Tai Chi, aangevuld met oefeningen voor de lenigheid, kracht, versteviging en evenwicht. Dit alles wordt uitgevoerd op bijpassende rustgevende muziek.


Groepsles BodyAttack

Bij BodyAttack worden geen materialen gebruikt. Het enige dat je nodig hebt, is een paar goede sportschoenen en een beetje lef. BodyAttack is gericht op het uithoudingsvermogen en calorieverbruik. Het verbetert je hart- en longfunctie zodat je de inspanningen, tijdens andere vormen van sport, makkelijker aankunt. De les is niet voor iedereen geschikt. Om mee te doen met een BodyAttack les dien je over een bepaalde lichamelijke fitheid te beschikken.


Groepsles CXWORX

Les Mills introduceert een 30-minuten durende workout, die het beste van een groepsfitnessles en een Personal Training sessie combineert. CX30™/CXWORX™ concentreert zich op de midsectie, versterkt en vormt de buik- en bilspieren, terwijl het ook de functionele kracht verbetert en het preventief werkt tegen blessures.


Groepsles RPM

RPM is een effectief fietsprogramma voor iedereen die wil afslanken, de conditie wil verbeteren of een betere fietsprestatie wil neerzetten. Er is maar één manier om echt af te slanken en dat is door veel calorieën te verbruiken. Uit een vergelijkend onderzoek tussen RPM, steps, aerobics en trainen met gewichten bleek RPM het hoogste calorieverbruik per tijdseenheid te hebben. Deze zeer hoge verbranding maakt een einde aan vet op buik, billen en benen. Het ultieme BBB programma dus! RPM kent een vaste opbouw waarbij elke drie maanden de muziek en de choreografie wisselen.

Voor wie is RPM?
Het mooie van RPM is dat het echt voor vrijwel iedereen geschikt is. Vrouw of man, jong en oud, beginner of gevorderde. Iedereen kan immers fietsen en de weerstand van de indoor cycle kan door de deelnemer zelf continu op eigen niveau worden afgesteld. De kracht van RPM ligt in de eenvoud en het bereiken van je persoonlijke doelen. Bovendien zijn indoor cycles volledig af te stellen op jouw lichaam, zodat je altijd comfortabel kunt fietsen. Voor mensen die vaak trainen en allerlei groepslessen volgen, is RPM een leuke en effectieve crosstraining variatie.


Groepsles Spinning

Wil je snel resultaat? Probeer dan eens spinning. Dit is een 60 minuten effectief fietsprogramma in groepsverband, met als doel: conditieverbetering, versteviging billen/dijen en vetverbranding.

De opzwepende muziek zorgt voor de juiste stimulans. De afwisseling tijdens het fietsen wordt bereikt door sprints, klimmen, staand fietsen en zittend fietsen.

Spinning is geschikt voor iedereen, omdat je individueel de weerstand van de fiets kunt instellen.


Groepsles Yoga

Wat is Yoga?
Het woord Yoga betekent verbinden. Als je jouw ademhaling kan beheersen dan denk je beter en als je beter denkt, dan ga je bewuster naar je lichaam luisteren. Stress, spanning en blokkades kun je hierdoor leren voorkomen en wegnemen. Yoga verbindt adem, krachtige houdingen en meditatie zodat je in het dagelijkse leven bewuster naar je lichaam luistert.

Waarom is stretchen zo belangrijk?
Het stretchen van de spieren is een essentieel onderdeel van Yoga. Bij de meeste sporten train je spieren waardoor deze korter worden. Stretchen is essentieel voor het herstellen van spieren. Door te stretchen maak je de spier weer langer, voorkom je blessures en blijf je leniger. Door de combinatie van krachtige Yoga houdingen en ontspanning breng je kracht en stretch in balans. Je creëert ruimte in je spieren en hoofd.

Dit zijn trainingsdoelen en effecten van Yoga:
– Verbetering van adembeleving en concentratie.
– Meer flexibiliteit en balans.
– Vastzittende spieren worden losgemaakt zoals in nek en schouders.
– Je leert spanning te signaleren en voorkomt stress.
– Je verbetert je lichaamshouding en versterkt de rompspieren.
– Meer kracht in je hele lichaam en dus figuurcorrectie.
– Je voorkomt blessures.


Groepsles XCO

De XCORE® Workout wordt gegeven met de official XCO-trainer®. Ervaar deze ultieme en unieke coretraining: effectief, dynamisch, simpel en fun! In 45 minuten train je optimaal conditie, spieren en bindweefsel en verbruik je een hoog aantal calorieën. Een training waarbij je het gevoel krijgt dat er echt iets gebeurt in je lichaam!


Groepsles Total body

Total body is een zeer afwisselende groepsles waarbij o.a. kracht, uithoudingsvermogens en coördinatie worden getraind. Het is een totale workout waarbij accenten steeds worden verlegd. De afwisseling zorgt ervoor dat het lichaam continu nieuwe prikkels krijgt. De les is goed te volgen omdat er geen moeilijke pasjes worden gedaan.


Groepsles Core = More

Dit is een 15 minuten durende workout, waarbij de focus ligt op je core. Normale sit-ups en crunches belasten maar een deel van je buikspieren. Tijdens deze workout zal je echter veel meer buikspieren en overige core-spieren aanpakken. Onze instructeur geeft je iedere keer de gevarieerde training en motivatie die je nodig hebt voor een sterk lichaam. Door regelmatig deel te nemen, zal je merken dat je houding verbetert. Tevens geeft het een merkbaar verschil in al je dagelijkse bezigheden.


Groepsles Funxtion ABSolutely Core

FunXtion Absolutely Core is een 20 minuten durende functional groepstraining die gericht is op verschillende core oefeningen.

Elke maand heeft de Absolutely Core les een andere inrichting. Zowel het aantal oefeningen als werk-rust verhouding en aantal rondes varieert om de buikspieren steeds weer te prikkelen.